Συνδυασμοί για υγιεινή διατροφή, με superfoods και υδατάνθρακες

Η υγιεινή διατροφή, με υδατάνθρακες και υπερτροφές, κοινώς superfoods, όταν συνδυάζεται αρμονικά με την κατάλληλη σωματική άσκηση, αποτελεί βασικό παράγοντα για την ευεξία του οργανισμού. Αυτή έγκειται στη δόμηση του σώματος και την επιρροή του στην ψυχική υγεία. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να λειτουργήσει αποθαρρυντικά στις καταχρήσεις, τις έντονα λιπαρές τροφές, την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, το κάπνισμα κτλ.

Άσκηση και διατροφή στο σύγχρονο τρόπο ζωής.

Ο αστικός τρόπος ζωής, με την παράλληλη παγίωση νέων σωματικών προτύπων, τόσο για τον άνδρα (δομημένο κορμί) όσο και για τη γυναίκα (λεπτή σιλουέτα), μετέτρεψαν και σε ένα είδος μόδας τα γυμναστήρια, με ποικιλία οργάνων και ασκήσεων, όπως π.χ. η κωπηλατική, ενώ επέφεραν και νέες διατροφικές συνήθειες, όπως τα superfoods.  Σε μια ραδιοφωνική διαφήμιση, ο γυμναζόμενος κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της άσκησης μιλούσε στο κινητό με το γυμναστή του, για να τον ρωτήσει πόσα ασπράδια θα πρέπει να τρώει για πρωινό.

Διατροφικά είδη

ΑΒΓΟ

Το αβγό, μια απλή και οικονομική τροφή, κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στα superfoods. Πρόκειται για μια συμπυκνωμένη πηγή πρωτεϊνών και ουσιών, ιδιαίτερα απαραίτητων για τον οργανισμό μας, όπως είναι οι βιταμίνες Β2 και Β12, τα ιχνοστοιχεία, το φώσφορο, το νάτριο, το κάλιο, το σίδηρο, το ασβέστιο, το φολικό οξύ, το ιώδιο, το σελήνιο, καθώς και 9 αμινοξέα. Βελτιώνει τη λειτουργία της όρασης, της καρδιάς και του εγκεφάλου. 2 αβγά μας προσδίνουν τον ίδιο βαθμό πρωτεϊνών με 100 γρ. κρέας ή ψάρι. Επίσης, σύμφωνα με τελευταίες επιστημονικές μελέτες, αρχίζει να καταρρίπτεται ο μύθος της σύνδεσης της κατανάλωσης των αβγών με την αύξησης της χοληστερόλης, όταν βέβαια υπάρχει γενικότερη ισορροπημένη διατροφή.

αβγα

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Το ελαιόλαδο, συνοδευτικό και του αβγού, αποτελεί άλλη μία υπερτροφή. Αυτό το «δώρο» της ελληνικής φύσης διαθέτει μονοακόρεστα λιπαρά και δρα προστατευτικά σε πολλές ασθένειες, ενισχύοντας το ανοσιοποιητικό μας σύστημα. Ενισχύει την καρδιά, βοηθά στην καταπολέμηση του καρκίνου και αυξάνει την καλή χοληστερόλη, μειώνοντας παράλληλα την κακή.

Δείτε Ελαιόλαδο: 8 Πράγματα που Ξέρατε για Αυτό και Τελικά δεν Ισχύουν.

ελαιολαδο

ΨΩΜΙ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ

Το ψωμί ολικής άλεσης, καθώς και τα δημητριακά θεωρούνται επίσης ιδανικές τροφές για ένα πλούσιο και υγιεινό πρωινό. Οι υδατάνθρακες, που περιλαμβάνονται σε αυτά αποτελούν βασικά στοιχεία για την ευεξία του οργανισμού και την καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Η βρώμη, η σίκαλη, το φαγόπυρο, το κριθάρι κα τα φρούτα διαθέτουν πλήθος βιταμινών, μετάλλων και φολικού οξέως, ενώ είναι ευεργετικά και για τη λειτουργία του εντέρου.

ψωμι ολικης αλεσης

ΜΕΛΙ

Το μέλι διαθέτει δεκάδες θρεπτικές ουσίες, όπως μέταλλα, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά, πολύ ωφέλιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Συνδυάζεται θαυμάσια και με το ταχίνι, το οποίο έχει ως βάση το ψημένο σουσάμι, τριμμένο και αποφλοιωμένο, σε μορφή κρούστας. Αποτελεί θεμελιώδες συστατικό στοιχείο του χαλβά, ιδανικό για τις περιόδους νηστείας. Εμπεριέχει βιταμίνη Ε, αντιοξειδωτικά και ακόρεστα λιπαρά οξέα.

Δείτε Μέλι: Τα οφέλη του για την υγεία της καρδιάς

μελι

 

Ατέλειωτη είναι η λίστα με τα «φάρμακα» της φύσης, ενώ δεν είναι τυχαίο και το αρχαίο ελληνικό ρητό «νους υγιής, εν σώματι υγιή». Άσκηση και υγιεινή διατροφή λειτουργούν ευεργετικά για τον οργανισμό μας.

Το πρωινό δικαίως θεωρείται ως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Εάν δε, συνυπολογίσουμε την ελληνική συνήθεια της πόσης του καφέ, τότε είναι ακόμα πιο απαραίτητο, ώστε να μην υπάρχουν στομαχικές παρενέργειες. Η φύση της χώρας μας διαθέτει σημαντικά προϊόντα, με τη δυνατότητα παροχής πλήθους συνδυασμών για ένα πλήρες και νόστιμο πρωινό.